Hoe kan ik mijn weerstand verhogen tijdens het coronavirus? 5 tips

By  |  0 Comments

Vandaag de dag zit iedereen thuis of werkt nog met een aantal collegaÔÇÖs op kantoor. Een gekke en ook wel enge situatie waar niemand zich op had voorbereid. Nu vind je het vooral belangrijk om gezond te blijven en te zorgen voor een goede weerstand. Maar hoe kan je je weerstand verhogen in deze periode? Wij geven je 5 tips die je daarbij kunnen helpen. 

1. Je weerstand verbeteren met goede voeding 

Om een gezond immuunsysteem op te bouwen, is het belangrijk om gevarieerd en gezond te eten. Denk hierbij aan natuurlijke producten waar geen suikers in zitten en veel groenten. Je weerstand verhogen kan ook door voldoende fruit te eten, zo zitten sinaasappels, citroen en limoen vol met vitamine C. En deze vitamine is erg goed voor je weerstand. 

2. Hoe verhoog ik mijn weerstand 

Naast gezonde voeding is het ook belangrijk om veel te drinken. Drink daarom dagelijks het liefst tussen de 1,5 en 2 liter water. Al dit vocht zorgt er namelijk voor dat je lichaam de afvalstoffen in je lichaam afbreekt. Vind je 1,5 ├á 2 liter water op de te veel? Dat snappen wij volkomen, maar probeer er variatie in te gooien door thee te nemen met een smaakje of een glas water met citroen. Niet alleen geeft het meer smaak, maar  je hebt gelijk ook weer wat vitamines binnen en je kunt snel de weerstand verhogen

3. Slecht slapen zorgt voor mindere weerstand

Je zult het misschien niet verwachten, maar slapen is ook cruciaal voor je weerstand. Tijdens het slapen komt je lichaam namelijk tot rust en kan het weer opladen. Blijf daarom ook nu je thuis bent, in je normale ritme en probeer 8 uur te slapen voor een goede nachtrust. Zo blijft je ritme normaal doordat je lichaam geen verandering krijgt en kan je weerstand op peil blijven

4. Blijf in beweging voor een goede weerstand 

Na de hele dag binnen gezeten te hebben, is het ook goed voor je lichaam om te bewegen. Inspanning draagt namelijk bij aan de weerstand verbeteren. Denk hierbij aan een wandeling of aan hardlopen. Wel is het belangrijk dat je afstand houdt van mensen, dus ga niet wandelen als daar al veel mensen zijn. Kies dan voor een workout in je achtertuin of ga een stuk fietsen. 

5. Goede weerstand door persoonlijke hygi├źne

Maar wat nu toch wel het belangrijkste is in combinatie met de punten hierboven, is hygi├źne. Van je telefoon tot een roltrap, alles zit onder bacteri├źn. Dat is niet erg en normaal kan je lichaam deze bacteri├źn verwerken. Alleen in deze tijd kan iemand die het virus bij zich draagt dat bankje ook aangeraakt hebben en kan jij op een hele onschuldige manier toch besmet raken. Dus was je handen goed nadat je in het openbaar vervoer of ruimte bent geweest. Zo kan je met persoonlijk hygi├źne ervoor zorgen, dat je de bacteri├źn die je met je meedraagt niet verder kunt verspreiden. Hierbij willen wij wel benadrukken dat dit een scenario is en dat je het niet op deze manier hoeft te krijgen. 

Wil je naast je eigen weerstand meer weten wat je kan doen om het virus tegen te gaan? Kijk dan op de website van de RIVM voor meer informatie.  

 

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *