Mode voor jou: Guess en Hogan

By  |  0 Comments


Guess staat nu bekend als een toonaangevend Amerikaans modemerk. Het begon echter in 1970 in Frankrijk. Vier Marokkaanse broers startten met het maken van stonewashed spijkerbroeken. Pas in 1981 kwamen ze ook in de VS terecht. Toen het grote succes kwam, werden er ook andere producten gemaakt zoals tassen, juwelen, parfums en horloges. Guess beperkt zich niet alleen meer tot de mode voor vrouwen, maar ontwerpt ook items voor mannen. Toch zijn het vooral jonge vrouwen die zich aangetrokken voelen tot dit merk.

 

Shockerend, maar binnen de lijnen

Behalve de kwaliteit van de producten viel Guess in de VS met name op door de gewaagde reclame-campagnes. Daarbij werd ervoor gekozen om de producten van Guess te laten tonen door bekende modellen, maar op een ongewone manier. De reclamefoto’s waren in de beginjaren van het merk in de VS altijd zwart-wit en buiten opgenomen. Vaak waren ze gewaagd hoewel ze het naakt-taboe in preutse Amerika nooit schonden.

Voor veel Amerikanen was het merk vanwege de reclame aanstootgevend. Er werden echter ook veel prijzen mee gewonnen en jonge vrouwen in de VS wilden graag gezien worden met de mode-items, zoals Guess schoenen. Er waren ook mindere tijden voor het merk en niet ieder product bracht succes. Zo kwam Guess in 2012 in conflict met het machtige Gucci over een logo met de G. Maar door zich opvallend te profileren wist Guess weer in de schijnwerpers te plaatsen. Zo was er een reclamecampagne met Paris Hilton en haar hondje. De ster van de gossip bladen was compleet naakt behalve een tas van Guess.

Hogan, Italiaans als geen ander

Tot 1986 maakte Hogan deel uit van het luxe Italiaanse modemerk Tod’s Van Hogan kan je schoenen en tassen verwachten en er is ieder jaar een nieuwe collectie met vaak verrassende vernieuwingen. Hogan kan iets dat blijkbaar alleen Italianen tot in de puntjes beheersen. De producten zijn luxe en elegant en toch altijd casual. Het is wat Italianen zo kenmerkt, een bijna nonchalante houding ten opzichte van mode. Dat is uiteraard maar schijn want het draait op de details en alles moet perfect op elkaar te zijn afgestemd. Hogan staat ook bekend als een innovatief merk dat kwaliteit en de nieuwste technologie durft te combineren.

Musthaves voor dames en heren

Hogan is begonnen als een sneaker-lijn voor heren maar richtte zich ook al snel op dames en met groot succes. Inmiddels zijn het ook de diverse soorten schoenen en tassen voor vrouwen die Hogan zo interessant maken. Vanwege de kwaliteit en het ontwerp kunnen producten van Hogan gecombineerd worden met iedere kledingstijl. Een garderobe zonder items van Hogan is dan ook niet meer van deze tijd. De musthaves onder de sneakers kan je herkennen aan de H op de zijkant en ook bij andere producten is die H zichtbaar, vaak elegant enigszins verborgen.

Een van de bekendste namen die verbonden is met Hogan is mode-icoon Karl Lagerfeld. Tot zijn overlijden in 2019 was hij een van de toonaangevende ontwerpers voor Hogan en zijn invloed werkt nog door in de collecties die nadien werden gepresenteerd.

Hogan is ook een van de weinige topmerken die ook een speciale lijn heeft voor de jongere vrouw met gevoel voor mode, maar wel een rebelse aard: Rebel

PS: Do-not-follow linkje voor: Paris Hilton

 

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *