3 passende beroepen als je graag orde op zaken stelt!

By  |  0 Comments


Ben jij het type dat altijd alles netjes houdt? Ben jij hooggevoelig? Het type dat papieren opbergt in ordners met duidelijke tabbladen, huisraad in opgeruimde kastjes en lades legt en alle bestanden op de computer in keurig geordende mappen heeft staan? Dan zijn er een aantal beroepen op jouw lijf geschreven. Ontdek hier wat jouw vermogen tot structureren voor leuke baan op kan leveren.

1. Professional organizer

Dé baan voor iemand die goed is in orde op zaken stellen, is natuurlijk die van professional organizer. Zowel bedrijven als particulieren maken hier graag gebruik van. Een professional organizer zorgt voor orde en overzicht in de agenda en in de fysieke ruimte. Dankzij een professional organizer komt de klant toe aan dingen die echt belangrijk zijn en kan hij zijn spullen altijd snel terugvinden. De administratie is op orde, het kantoor is netjes en de planning verloopt vlekkeloos. Als professional organizer kun je een dag of dagdeel één op één met iemand gaan zitten om orde op zaken te stellen door bijvoorbeeld op te gaan ruimen. Dat kan gaan om huisraad, maar het kan ook zijn dat de administratie een grote chaos is waar iets aan moet gebeuren. Het is ook mogelijk om iemand te coachen of om de benodigde klus in losse delen op te pakken.

2. Administratief medewerker

Elk bedrijf heeft er wel één: een administratief medewerker. De spil van het bedrijf, al het papierwerk komt voor rekening van de administratief medewerker die ervoor zorgt dat alles goed terug te vinden is. Is het bijvoorbeeld tijd om de administratie te digitaliseren? Dan kan de administratief medewerker daar zorg voor dragen. Ook informatie over verkopen, salarissen en allerhande formulieren en rapportages ligt bij de administratief medewerker. Bovendien kan een administratief medewerker gasten of bezoekers ontvangen en telefoontjes afhandelen. Het verschilt per bedrijf wat de administratief medewerker precies voor taken voor zijn of haar rekening neemt.

3. Archivaris

Voor de echte opbergers is de functie van archivaris natuurlijk helemaal het einde. Wil je archivaris worden dan kun je daar een opleiding voor doen. Als archivaris zorg je dat je documenten bestudeert die mogelijk relevant zijn voor het bedrijf. Dat kan gaan om bijvoorbeeld krantenartikelen of rapporten. Je zorgt dat je de inhoud van deze documentatie logisch beschrijft, waarna je het volgens een duidelijke systematiek opbergt. Op die manier zijn de documenten uit jouw archief ook voor anderen gemakkelijk en snel terug te vinden.

Beoordeel dit artikel:
[Total: 0 Average: 0]

Hi! Ik heet Naantje en ik ben 20 lentes jong. Ik ben een echte levensgenieter en leg het liefst al deze genietmomentjes vast voor later. Ik doe dit graag via foto’s, video’s of verhalen en nu deel ik deze ook graag met jullie! Wekelijks deel ik met alle liefde mijn bevindingen, tips en tricks in en over het leven en verhalen over lifestyle onderwerpen zoals, reizen, wonen, beauty, liefde/relatie en de gezonde levensstijl. Ik schrijf deze verhalen echt uit mijn eigen visie en ik sta altijd open voor de visie van jou. Dus neem gerust contact met mij op bij eventuele vragen, opmerkingen of tips. Ik hoop dat je veel inspiratie opdoet! Liefs, Naantje

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *